loading...
سایت اموزشی راه تو
آخرین ارسال های انجمن
سید مهدی میرمحمدی بازدید : 333 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)

سلام دوستان در این قسمت شما یاد خواهید گرفت که چطور نوع سند خودتون رو مشخص کنید , ایجاد قسمت های HTML,body,head رو یاد میگیرید و یاد میگیرید چطور برای صفحه ی اینترنتی خودتون یک عنوان ایجاد کنید و در ادامه با پاراگراف ها , شکست های خط و متاتگ در html آشنا می شوید.

 

1_ مشخص کردن نوع سند

 

html5

 



وقتی یک سند html5 رو ایجاد میکنیم , باید اولی خط سند دارای تگ زیر باشد:

<DOCTYPE html!>

تگ DOCTYPE همیشه با یک علامت تعجب (!) شروع شده و همیشه در ابتدای سند قبل از هر تگی دیگری قرار میگیرد.
نکته ی مهم : اکثر تگ های HTML به بزرگی و کوچکی حروف حساس نیستند !!! اما عبارت DOCTYPE باید همیشه با حروف بزرگ نوشته شود.

تگ DOCTYPE : ما از این تگ برای این استفاده میکنیم که به مرورگر بفهمونیم سند ما از نوع HTML است و ما با استفاده از تگ DOCTYPE میتونیم نوع سندمون رو مشخص کنیم.





2_ ایجاد قسمت های HTML , HEAD , BODY 

 

تمام کد های HTML شما بجز تگ DOCTYPE باید درون تگ های باز و بسته ی <HTML> قرار بگیرند. به علاوه سند HTML شما باید دارای دو قسمت HEAD و BODY باشد.

تگ Head : از این تگ بلافاصله پس از تگ Html استفاده می شود.تگ Head از مهمترین تگ ها می باشد به خاطر داشته باشید که در تگ Head همه ی موارد نوشته شده نمایش داده نمی شود و در این تگ فقط تگ های Base,Link,Meta,Title,Style,Script قابل مشاهده می باشد.

تگ Body : تگ Body پس از تگ Head قرار می گیرد.تمامی عکس ها و فونت های به کار برده در این تگ قرار می گیرد.شما می توانید سایز قلم،رنگ قلم و سایر مواردی که در صفحات وب دیده می شود را در این تگ تعیین کنید.


مثال زیر نحوه ی کاربرد تگ html , تگ body و تگ head را بخش آموزش html نشان می دهد.

 

3_ایجاد پاراگراف و شکست های خط

دورن قسمت <Body> سند خود متنی را تایپ میکنید که میخواهید درون صفحه وب ظاهر شود.هر پاراگراف متن باید درون یک تگ دو طرفه مشخص کننده نوع آن قرار بگیرد.

اصلی ترین نوع پاراگراف پاراگراف بدنه است که با تگ <p> مشخص میشود این تگ یک تگه دو طرفه است و بنابر این متن پاراگراف بین یک  <p> و یک <p/> قرار میگیرد.

برای ایجاد یک شکست خط (یعنی همون شروع متن از ابتدای خط بعدی) بدون اینکه فاصله ی اضافی ایجاد کنید تگ <br> رو تایپ کنید اینگ تگ یک تگ یکطرفه است و نیازی به بستن آن نیست.


به مثال زیر توجه کنید میخوایم کاربرد این تگ رو توی عمل بهتون نشون بدیم.


نمایش کد :

iman teymouri 915-123-123-12

iman teymouri
915-123-123-12


خب امیدوارم که کاربرد تگ <br> رو هم یاد گرفته باشید.

4_تعیین عنوان صفحه

برای تعیین عنوان صفحه اینترنتی خودتون بایستی از تگ<title> استفاده کنید. به مثال زیر توجه کنید.


تگ title حتما باید در بین کد های باز وبسته ی <head> , </head> قرار بگیرد.

توجه :  عنوان صفحه های اینترنتی شما در سئو وبلاگ یا وبسایت شما نقش مهمی دارند پس سعی کنید از عنوان های بهتر و پر بازدید تر استفاده کنید.





5_ایجاد پاراگراف و شکست های خط

 

یکی از عناصر دیگه ای که در <head> قرار میگیرد تگ <meta> است تگ <meta> دارای چند کاربرد است یکی از آنها مشخص کردن کلمات کلیدی مربوط به صفحه است قرار دادن کلمات کلیدی صحیح در صفحه یاعث میشود تا کاربران بتواند صفحه ی شمارا راحت تر در بعضی از موتور های جستوجو مانند MSN  پیدا کنند.

به عنوان مثال فرض کنید که شما یک وبسایت در مورد باغبانی یا گلخانه دارید , این وب سایت میتونه برای کسانی که به دنبال همه انواع مشکلات باغبانی میگردند , مفید باشه مثلا آفت ها , علف های هرز , و قارچ ها و کسانیی که به دنبال اطلاعاتی در مورد گل و صیفی و سبزی جات میگردند, مفید باشه.

شاید همه این موارد در صفحه ی اصلی سایت ذکر نشده باشند اما ما میتونیم از کلمات کلیدی درون تگ <meta> برای اینکار استفاده کنید . به عنوان مثال :



دقت کنید که تگ <meta> در بالا به صورت یک تگ یک طرفه است که حاوی دو خاصیت میباشد. Name (نام) , Content (محتویات) .مقادیر هر یکی از این خاصیت ها بعد از یک علامت مساوی (=) ظاهر شده و درون کتیشن مارکت های دوتایی ("") قرار میگیرند.


میتوان از تگ متا برای هدایت کاربران به صفحات دیگر نیز استفاده کرد . به عنوان مثال فرض کنید که به افراد زیادی آدرس وبسایت خود را داده اید و ناگهان مجبور میشود که از آدرس دیگری استفاده کنید.

میتوانید با نوشتم کد <meta> زیر کاربران را بعد از یک زمان مشخص مثلا 5 ثانیه به سایت دیگه ای منتقل کنید.



در اینجا یک کاربرد دیگر را هم میبینید. تگ <meta> میتواند طرح انکد کاراکتر هارو هم مشخص کند.اگر شکا کد خود را به زبان انگلیسی یا یک زبان مشابه که از کارکتر های رومی استفاده میکند , مینویسد مشکلی ندارید اما اگر کد خودتون رو به زبان دیگری مینویسد این کار لازمه !!! به عنوان مثال میتونید از کد زیر در <Head> خود استفاده کنید.تا به صورت صریح مشخص کنید که به زبان های سازگار با UTF-8  استفاده مینمایید.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
RAHETO هدف این سایت ارائه مطالب مفید و اموزشی درباره ترفندها و اموزش ها درباره ویندوز و اندروید و کامپیوتر وهرچیز دیگری به شماست.لطفا با عضویت و ارسال نظر مارا در این امر یاری کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    آیا سایت دوباره به فعالیت خود ادامه دهد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 570
  • کل نظرات : 102
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 1585
  • آی پی امروز : 154
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 264
  • باردید دیروز : 333
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 1,817
  • بازدید ماه : 1,817
  • بازدید سال : 46,162
  • بازدید کلی : 916,859
  • کدهای اختصاصی

    افزايش سايز فونتکاهش سايز فونت